Kesä

Ihana päivä ollut tänään, olen makoillut ulkona auringossa ja koirat on temmeltäneet pihassa. Pitäisi pian rakentaa aita tontin ympärille, koska Kapsu meinaa houkutella Toscan naapurin pihaan. Tosca on myös kerran käynyt hevosaitauksen puolella, hevosen kakka taisi olla liian houkuttelevaa. :) Pääasiassa molemmat kuitenkin on kiltisti omassa pihassa. Ja Tosca varsinkin.

Tosca on kyllä oikea riiviö. Mitään ei voi jättää sen ulottuville, koska pian se on sen leikeissä mukana. Onneksi sähköjohdot on kuitenkin lakanneet kiinnostamasta! Olen huomannut, että Tosca tykkää hirveästi järsiä luita ja puruleluja. Ei Kapsu ole koskaan oikein ollut puruluista kiinnostunut, mutta kas, nyt sekin on alkanut pureskella niitä.

Koirat on nyt olleet työpäivien ajan keittiössä kahdestaan ja usein ainakin toinen kissoista on myös niiden seurana. Tosca ulvoo kyllä tosi kovaa! Mutta niin kuin olen arvellutkin, kyse ei ole mistään eroahdistuksen tapaisesta vaan tyttöä vaan ketuttaa joutua olemaan yhdessä huoneessa. Tänään nimittäin olin laittamassa keittiössä koirille ruokaa, koirat pyörii jaloissa. Laitoin oven kiinni ja eikös Tosca ollut kohta oven luona ulvomassa. Ja siis minä olin samassa huoneessa... Kokeilin äsken kaupassakäynnin ajaksi jättää koirat olohuoneeseen, koska olivat väsyttäneet itsensä ulkona. Kun tulin takaisin, Kapsu oli mennyt sänkyyn niin kuin yleensä tekee silloin kun omistajien silmä välttää ja makoili siinä tyytyväisenä katsellen ulos ja odottaen minua. Tosca nukkui sängyn vieressä viltin päällä. Ja molemmat oli ihan rauhallisia eikä Tosca edes heti huomannut minun tulleen takaisin kotiin, ehkä ei edes huomannut minun lähteneen. Nyt pitäisi vaan saada se remontti etenemään niin voisi koirat jättää jatkossakin olohuoneeseen. On vaan niin kuuma, ettei oikein mitään jaksa tehdä... :)

0 kommenttia:

Lähetä kommentti